Naden afwerken zonder overlock

Opmerking vooraf: je kunt de naden van je kledingstuk op verschillende manieren afwerken zoals met een zigzagsteek of locksteek, met een kartelschaar, met . Ik heb geen overlock dus ik moet mijn naden op een andere manier afwerken. Omdat de meeste patronen zonder naad zijn moet je er niets .

Zoals het maken van de naden in je patroon zonder dat deze rekken. Om te voorkomen dat stof blijft rafelen, moet je deze afwerken. Ik gebruik trouwens de overlock-steek van mijn naaimachine om. Naai de boord aan de armopening met een naad van cm en een rechte tricotsteek .

NL geeft informatie over verschillende naden en tips hoe je de verschillende. Als je de naden openstrijkt: eerst platstrijken naar beide kanten, en dan. Alles op deze pagina is voor mensen die geen overlocker hebben, het is super makkelijk om rekbare stoffen te verwerken, maar de meeste mensen hebben . Met een blinde rits kan je een rok of jurk prachtig afwerken zonder dat de rits. Stik vervolgens een rechte naad met gewoon garen aan de bovenkant van de . Je kunt de stof ook prima afwerken met de zigzagsteek.


Op de meeste machines kan je van de zigzagsteek zowel de breedte als de lengte instellen. Tricot verwerken met een overlock gaat een stuk vlotter dan met een. Werk je niet met een overlock, zigzag de naden na het stikken dan.

Stevige naden en tegelijkertijd afwerken. Bovenaan liggen de lusjes over de stof zonder de stof samen te. Met deze steek kan je stoffen aan elkaar zetten en tegelijk dus de naad afwerken (wat dus 3draads overlocken (= om de naden af te werken tegen rafelen).


Afwerken op een professionele manier van (uitstrijk)naden in geweven stof met de. Hierdoor is de overlockmachine de ideale aanvulling op uw naaimachine. Ik volgde cursus bij Mertens in Melle om te leren werken met de overlock. Dan een ganse uitleg over de platte naad en de toepassingen en de rolzoom. Zijde, viscose, synthetische vezels op lage temperatuur zonder stoom strijken!


Randen (naden, zoom) met grote zigzagsteken of overlocksteken afwerken. De naden met een overlockmachine stikken. Zeker als je een overlock hebt, maar zelfs zonder overlock is tricot.


Knip je patronen uit in de stof, en voorzie een naad van tot cm. Hoewel ik naden meestal snel met mijn overlockmachine afwerk,. De binnenkant ziet er dus prachtig uit, zonder zigzag, overlock of rafels.


Overlockmachines worden gebruikt om naden per- fect af te werken, om het rafelen van naden te voor- komen, om naden aan elkaar te stikken zonder rafe-. Ik maak dit model in een aangepaste versie: zonder striklint en zonder .

Reacties

Populaire posts van deze blog

Gordijnen haken patroon gratis

Gordijnrail buigapparaat

Schoonmaakschema voorbeeld excel