Rok maken met elastiek

Een gratis patroon voor een makkelijk te maken rok, geïnspireerd. De rok bestaat uit twee rechte lappen met een elastieken boord in de taille. Je kunt welke stof dan ook gebruiken om deze rok te maken en je hebt daarnaast elastiek nodig dat ongeveer tot centimeter breed is.

We gaan een nauwsluitende rok maken. De rok kan je zo lang of zo strak maken als je zelf wilt. Elastiek van à centimeter: jouw omvang min cm. Maak zelf een feestelijk rokje met tule en elastiek.

Voor dit rokje met elastiek in de taille heb je geen patroon nodig. Voor de stof heb ik gekozen voor stoer zwart met een lief wit bloempje. Ik wilde voor dochterlief een rokje maken en was helemaal blij met . Verzamel ideeën over Rok naaien op Pinterest, 's werelds grootste.


Elastische tailleband of taille-elastiek: het is de gemakkelijkste en snelste manier om je . Moet ik toch best zelf kunnen maken eigenlijk? Scheelde me een hoop zoekwerk en waarschijnlijk . Rijg het elastiek door de tunnel, laat je dochter de rok passen, maak het elastiek op maat en . Lees hieronder de beschrijving van het kinderrokje maken.

Omdat ik elastiek in de taille wil en een plooitje aan de voorkant maak, tel ik aan beide zijden cm . Wil je een langere rok maken dan heb je ook meer stof nodig. Neem voor de breedte, 2x de breedte van het elastiek, vaak rond de cm. De geweldige Laura van de blog Tagtraumerin laat je in deze handleiding zien hoe je een geplooide taillerok naait, zodat de gevorderde naaisters zich aan een . Haal de twee tule stroken aan de onderkant door de lus . Daarom deze handleiding waarmee een rimpelrokje op elastiek zo in mekaar zit. Vraagje, Ik zou zo een rokje graag voor mezelf maken. Stik het dicht, zodat er een tunnel ontstaat waar je de elastiek . Tule rokje naaien De kerst is in aantocht!


Met het nieuwe glitter elastiek van G. Brouwer maakte ByNelly's een een leuk kerstrokje. Toevallig kocht ik vorige week in de solden een identiek rokje als het oorspronkelijk na te maken exemplaar, maar een maatje kleiner. Met een restje stof kan je vanalles maken maar ook een rokje.


Nu stoppen we de elastiek tussen de voering en de rok, we gaan naar . Mamadammeke legt uit hoe je met Framilon (elastisch transparant band) heel makkelijk kunt rimpelen om zo bijvoorbeeld snel een rimpelrokje te maken.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Gordijnen haken patroon gratis

Gordijnrail buigapparaat

Schoonmaakschema voorbeeld excel